Nr15 Snö

Jag älskar snödet finns absolut inget mysigare när det är minst en meter snö och åtminståne -10 grader. Men vad är det för mening men den typ av vinter vi har i Sverige nu förtiden då är det bara mörkt, balskigt, blåsigt och väldigt väldigt tråkigt.  Då käner vilket fall jag att då kan det lika gärn få bli vår med en gång. Och det är det som är det läskiga jag har aldrig i hela mitt liv tyckt att vi kan skippa vintern! Jag har kanske insätt att vintarna kommer aldrig bli som när man va liten när pappa skottade uppen superstor snöhög med traktorn och den lekte vi "Heren på teppan" HELA vintrana. Man bruka ju säga det att hoppet är det sista som överger en och i dethär fallet så har nog mitt hopp och en riktigt vinter försvunit lite.

Men sen så är det ju alltid lika skönt och mysigt när våren kommer men det skulle ju ändå kännas trevligare med vår när man har fått haft en riktig vinter. Tur att jag vilket fall en gång det här året fått åkt till funäsdalen och busa av mig i snön och kyla och fått åka lite slalom, om jag inte hade fått gjort det vet jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till. wellwell nog om det det vara bara en lite parentes om det väldigt tråkiga vädret som råde just i detta nu ;)

Snart ska jag till Vitors moster och fika det ska bli mums sen ska jag och Viktor(!) laga mat det ska bli spännande och se hur det går det var något nytt som jag aldrig ätit så får vi se hur det slutar det vet man aldrig när man har Viktor i köket ;)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0