Nr71 PhiPhi

Vi landade i Phuket efter en lang flygresa. Men jag maste saga att flygresan gick overforvantan, sov ganska sa mycket och sa visade dom Mamma min sa det var ju toppen! Dock sa var det lite oroligt ett tag sa vi fick satta pa oss baltet men det skakade lite sen var det bra igen..

Nar vi lande akte vi diret till hamen och skulle ta baten till PhiPhi som gick 11.00, men varan busscaffis stannade lite har och dar sa vi missade baten med ca 10 minuter och fick snallt satta oss och vanta tills nasta bat gick som var vid 13.30.. Inte Jattekul men vi hade kortlek och MIG (fragespel) som vi kunnde roa oss med som tur va. Sen tog baten oss ut till PhiPhi det tog ca 1.5h. Pa boten hon det farm en man med en parm fullt med massa hotell som vi fick valja mellan. Vi valde det billigaste (snala som vi ar) och det var kanske inte riktigt som vi tankt oss, en lite bungalow med typ bastvagger och en taolett som man inte kunnde spola pa. Sa det forsta jag och ida gjorde var att ge oss ut pa jakt efter ett annat boenda till nasta natt. Vi vi fick ga runt ett tag innan vi hittade nagot vi ville ha men till slut blev det ett jatte fint rum vid en pool.

Vi sov val sodar i varan lilla bungalow men det var nog mest for tidsomstallningen. sa klockan 1 i natt sa vaknade bade jag och ida och kunnde inte somna om sa vi spelade lite MIG sen somnade vi.

Sen i morse sa gick vi direkt till varat nya hotel och lamnade vaskorna sen gick vi till stranden!
Bade jag och Ida har redan brant sonder oss! Vi va jatteduktiga att smorja in oss imorse och flera ganger pa dagen, men anda brande vi oss som galninga bada tva! Lr lite flackiga ar vi, sa pa vissa stallen sa ar vi jatteroda och pa vissa ar vi inte branda alls, men vi hoppas pa att det lagger sig till imorgon.

Pa PhiPhi ska vi vara inatt och en natt till sen aker vi vidare till Krabi sa far vi se vad vi hittar pa att gora dar.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Annap

Jag är fortfarande inte avundsjuk. Himla skadeglad att ni har bränt er! :P Men jag saknar er tjejer! Hälsa Ida att jag och olle har det bra..Lite jobbigt att kliva upp extra tidigt för att åka till broa och jobba..Han lagar god mat :P haha..

2009-03-01 @ 21:09:17
URL: http://missannapanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0