Nr286 Helgen

Ojojo vilken helg, som jag skrev förut så skulle jag på Gala i tageborg (Säffle).
Vi var alltså bjudna till så kallade "Familjen Pyssel-pucko" (Fam Schlegel(?)-Karlsson, på Näset)
Alltså en årlig tradition"Julpyssel" som är grunden till denhär helgen, men som alla år har haft lite olika temean och utmaningar under kvällens gång, i år var det 20 ås jubileum och det blev såklart Gala, smoking och allt va det innebär!
Men först när vi kom dit var det lunch för alla (25 pers) och efter det var det pysseldax, det fanns hur mycket olika pyssel somhällst man kunnde göra, för min del blev det en hel del julkort gjorda, när vi roat oss med det i 3-4 timmar var det ombyte till Galakläder ch så var det lite fråge tävling och och diverse prisutdelningar! ;) 

Efter det var det midda och sen rundade vi av kvällen med lite lekar som varade till tre på mogonen, det gäller verkligen att ta vara på tiden när vi väl träffas eftersom det inte ä jätte ofta, men va himla kul det är! Fullfart skulle man verkligen kunna säga!


Ungdomsbordet (Vi 20+ började faktist fundera på vad vi igentligen skulle behöva göra för att platsa vid Vuxenbordet men kom inte fram till något bra svar! Hmm)


Pysselbordet


Pyssel


Galaklädda, Jag och kusin Ebba






Nu har jag kommit hem till lägenheten och landat i verkligenheten igen, imorgon är det föreläsning 12-15 sen blir det nog en sväng till nJoy och sen börja handla för just nu ekar det i mitt lilla kylskåp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0